Tilgjengelighetsinformasjon
Electrolux er forpliktet til å gjøre sine nettsteder og mobilapplikasjoner tilgjengelige i samsvar med EUs tilgjengelighetsdirektiv, slik det er implementert i nasjonal lovgivning og beskrevet i den europeiske standarden EN 301 549, samt de internasjonale retningslinjene WCAG 2.2, nivå AA.
I denne informasjonen beskriver vi også hvordan du kan rapportere tilgjengelighetsproblemer til oss slik at vi kan løse dem, samt hvordan du kan kontakte vårt forbrukerstøtteteam for hjelp knyttet til tilgjengelighetsfunksjoner – for eksempel hjelp med å kjøpe et produkt eller bestille en tjeneste.
Denne tilgjengelighetsinformasjonen gjelder for forbrukerrettede netthandelstjenester som tilbys via nettsteder og mobilbaserte tjenester gjennom elektroniske kanaler – for eksempel ved kjøp gjennom våre nettsider eller apper.
Teknisk informasjon om tilgjengeligheten på våre nettsteder og mobilapplikasjoner
Vi støtter de nyeste versjonene av alle større nettlesere (Chrome, Edge, Firefox, Opera, Safari og alle andre nettlesere basert på Chromium), og våre tjenester er tilpasset ulike skjermstørrelser (datamaskin, mobil og nettbrett).
Vi har utført interne tester med skjermlesere, tastaturnavigasjon og talestyring. Vi støtter de nyeste versjonene på Android- og iOS-plattformer, samt gjennomført brukertesting.
Slik rapporterer du et problem
Tekniske løsninger for tilgjengelighet kan variere, og Electrolux oppfordrer forbrukere til å gi tilbakemeldinger på hvordan vi kan forbedre opplevelsen av våre nettbutikker og apper.
Gi oss gjerne beskjed dersom du opplever noen form for problemer knyttet til tilgjengelighet når du besøker våre digitale tjenester, systemer eller løsninger som omfattes av tilgjengelighetskravet. Du kan sende en e-post til accessibility@electrolux.com
(merk: dette er en automatisk e-postadresse – for spørsmål, vennligst kontakt kundeservice).
Oppgi følgende informasjon:
-
En beskrivelse av hva du prøvde å gjøre, og hva problemet var
-
Hvilken nettleser eller mobilapplikasjon du brukte, og hvilket land du befinner deg i
-
En lenke til, eller et skjermbilde av, siden der problemet oppstod
Hvis du trenger hjelp, kan du kontakte vår kundeservice via chat eller telefon, som du finner på våre nettsider og i våre apper.
Samsvarsstatus
Vi tester og overvåker kontinuerlig de relevante tjenestene som tilbys via våre nettsteder og mobilapplikasjoner. Dette inkluderer bruk av både manuell og automatisert testing, samt involvering av eksterne tilgjengelighetseksperter der det er aktuelt.
Nettstedet inneholder innhold som er rettet mot forbrukere, men også mot andre interessenter, som profesjonelle teknikere. Nettbutikksinnhold som ikke er rettet mot forbrukere, omfattes ikke av tilgjengelighetskravet.
Dato for tilgjengelighetsinformasjonen: 18. juni 2024.