Vilkår for Electrolux 150 dager fornøydgaranti
Electrolux 150 dager fornøydgaranti ("Tilbud") gjelder kun ved kjøp og registrering av utvalgte hvitevarer ("Produkter") fra utvalgte forhandlere. Tilbudet gjelder i 150 dager fra kjøpsdato, eller fra leveransedato hvis produktet leveres på et senere tidspunkt.
Tilbudet gjelder kun utvalgte hvitevarer som er kjøpt fra utvalgte forhandlere i Norge:
Ballingsløv
Sigdal Kjøkken
Kvik
Sentrum Bygg
Mobalpa
Huseby
Norema
Mestergruppen
Maxbo
Montér
HTH
Drømmekjøkkenet
Byggmaker
JKE design
Strai Kjøkken
Møre Kjøkken
Designa
Schmidt kjøkken
Marbodal
Dette tilbudet er i regi av Electrolux Home Products Norway AS ("Electrolux"). Tilbudet gjelder kun for privatpersoner og ikke næringsdrivende. Electrolux forbeholder seg retten til å avslutte garantien. Garantien gjelder kun kjøp som er gjennomført under perioden garantien har blitt gitt. Tilbudet gjelder ikke hvitevarer som medfølger i nyproduksjon av leilighet eller hus.
For at tilbudet skal være gyldig må du kjøpe et utvalgt produkt og registrere produktet på MyElectrolux innen 150 dager etter kjøps- eller leveransedato. Deretter må du returnere produktet senest 150 dager etter kjøps-eller leveransedato.
Tilbudet gjelder kun hvis produktet er brukt på riktig måte og ikke har vært utsatt for unødvendig hardhendt behandling. Den dekker ikke skader som er forårsaket av bruksfeil (ikke produksjonsfeil), misbruk, modefiseringer eller feil bruk. Produktet må være helt, ren og fullt fungerende. Tilbudet gjelder ikke tilbehør. Produktet må returneres i originalemballasje eller godt innpakket.
For å registerere produktet må du først opprette en MyElectrolux-konto eller bruke en eksisterende. Deretter må du registere produktet, fylle inn de obligatoriske feltene og angi kjøpsdato. Klikk på "Se aktuelle tilbud" for å fortsette. Under "Mine tilbud" kan du løse inn tilbudet ved å krysse av i ruten under. Fyll inn kontaktinformasjon og last opp kvitteringen. Fullfør registreringen ved å klikke på "Benytt tilbudet". Du vil motta en bekreftelsesmail.
Returer og henting
For å returnere produktet må du først kontakte kundeservice. Deretter bestilles transport for henting. Henting av produktet gjøres mot et gebyr på 650 kr som trekkes fra det tilbakebetalte beløpet. Du må pakke produktet godt inn, og på hentedagen må produktet stå ved tomtgrensen. Emballer produktet godt i originalemballasjen, slik at det ikke blir skadet under transport. Produktet skal være helt, rent og du må ha spart på alle kvitteringer. Electrolux Home Products Norway AS (ikke forhandleren eller butikken) refunderer kun kjøpskostnaden for produktet (ikke frakt, installasjon eller andre utgifter).
Når vi har mottatt returen vil tilbakebetalingen gjennomføres til angitt bankkonto innen åtte uker.
Din normale produktgaranti og dine rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven påvirkes ikke av at du benytter deg av tilbudet. Hvis du ønsker å returnere et uåpnet produkt i tråd med butikkens returregler, må du ta direkte kontakt med den aktuelle butikken.