Vanlige spørsmål

OFTE STILTE SPØRSMÅL

 

 

Vaskemaskiner

1. Kan jeg installere vaskemaskinen min med varmtvannstilkobling?
Vi anbefaler ikke å installere med varmtvannstilkobling. Inntaksventilene på produktene våre kan håndtere vann på opptil 65 grader, men vaskeprogrammene bruker ikke varmtvann hele tiden. Kontinuerlig bruk av varmtvann kan gi et dårlig vaskeresultat. Videre er de front- og toppmatede produktene våre spesifikt designet for å bli installert med kaldtvannstilkobling.

2. Hvorfor finner jeg ikke vaskemaskinen min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Det dukket opp en feilkode på vaskemaskinen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på vaskemaskinen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Hvorfor lukter det vondt av vaskemaskinen min?
Dette kan forårsakes av flere problemer. Er det for eksempel en vond lukt, eller lukter det brent av produktet? Les mer om mulige årsaker og hvordan du kan løse det potensielle problemet i Feilsøking.

6. Vaskemaskinen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av vaskemaskinen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

7. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for vaskemaskinen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.


Tørketromler

1. Hvorfor finner jeg ikke tørketrommelen min på nettstedet? 
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

2. Det dukket opp en feilkode på tørketrommelen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

3. Hva betyr symbolene på tørketrommelen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

4. Tørketrommelen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av tørketrommelen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

5. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for tørketrommelen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.


Stekeovner

1. Hvordan rengjør jeg ovnen min?
Aluminium kan rengjøres med vanlig såpevann. Du kan rengjøre rustfritt stål med spesialmiddelet vårt, som er tilgjengelig i nettbutikken vår.

2. Hvorfor finner jeg ikke ovnen min på nettstedet? 
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. En feilkode på ovnen min dukket opp. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på ovnen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Ovnen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av ovnen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

6. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for ovnen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.


Platetopper

1. Hvordan kobler jeg elektrisk, keramisk eller induksjonstopp til strømnettet? 
Tilkobling av platetoppen skal foretas med 2 x 230 V (tofaset) av en kvalifisert elektriker.

2. Hvor er gasslangekoblingen på platetoppen min? 
Gasslangekoblingen er på baksiden til høyre.

3. Hvordan rengjør jeg platetoppen min?
Vi anbefaler at du bruker rengjøringsprodukter til keramiske topper som du kan kjøpe i nettbutikken vår. Først bruker du en platetoppskraper og deretter rengjøringsmiddel for keramiske topper.

4. Hvorfor finner jeg ikke platetoppen min på nettstedet? 
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

5. Det dukket opp en feilkode på platetoppen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

6. Hva betyr symbolene på platetoppen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

7. Platetoppen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av platetoppen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

8. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for platetoppen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.


Kjøleskap og frysere

1. Kjøleskapet / fryseren lukter. Hvordan fjerner jeg lukten?
Electrolux selger spesielle luktfjernere som er designet for kjøleskapet / fryseren din. Ta en titt på nettbutikken våre for mer informasjon om disse luktfjernerne. Du kan også kjøpe dem på nett her.

2. Hvorfor finner jeg ikke kjøleskapet / fryseren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Det dukket opp en feilkode på kjøleskapet / fryseren min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på kjøleskapet / fryseren min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Kjøleskapet / fryseren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av kjøleskapet / fryseren?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

6. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for kjøleskapet / fryseren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.


Ventilatorer

1. Hvordan rengjør jeg filtrene i kjøkkenventilatoren min?
Filtrene kan rengjøres i oppvaskmaskinen eller for hånd. Skyll dem godt og tørk før du plasserer dem tilbake i kjøkkenventilatoren. Merk at filtrene kan bli hvite hvis du vasker dem i oppvaskmaskinen.

2. Hvorfor finner jeg ikke kjøkkenventilatoren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Kjøkkenventilatoren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av kjøkkenventilatoren?
Vi sender gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

4. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for kjøkkenventilatoren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.


Støvsugere

1. Hvorfor finner jeg ikke støvsugeren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

2. Støvsugeren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av støvsugeren?
Vi sender gjerne en autorissert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

3. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for støvsugeren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Robotstøvugere

4. Roboten avslutter rengjøringen og beveger seg tilbake til laderen, hva skjedde?
Roboten må sannsynligvis lades opp. I dette tilfellet lyser hjem-knappen og roboten returnerer til ladestasjonen. Hjem-knappen lyser. Batteri- og play/pause-knappene blinker for å indikere at roboten lades og at den vil fortsette der den stoppet. Roboten vil lades opp til 80 % for å gjenoppta rengjøringen raskere. Ladetiden er omtrent to timer. Driftstiden etter rask lading er omtrent 80 % av maksimumet.

5. Roboten registrerer falske hindringer og unngår dem, (unnlater å rengjøre noen deler av gulvet eller teppet).
Du har sannsynligvis blanke gulv og/eller sterkt sollys. Tykke/hårete tepper kan også forårsake dette problemet. Hvis roboten fortsetter med denne oppførselen regelmessig, ta kontakt med Electrolux forbrukerkontakt. Kontaktinformasjonen finner du på nettstedet, kapitteltjenesten eller i mobilappen din.

6. Hvor ofte skal jeg rengjøre filteret?
For best ytelse, anbefaler vi at du rengjør filteret hver 5. rengjøring og bytter det hver 6. måned. Filtre er tilgjengelige på nettstedet vårt (og i mobilappen)

7. Hva er den offisielle driftstiden?
Når batteriene er nye vil roboten rengjørine i omtrent 40 min.  Avhengig av gulvtypene (å kjøre på teppe krever mer strøm enn på hardt gulv) i normal modus. Rengjøring med ØKO-modus kan øke driftstiden til 60 min. Uryddig område kan også redusere batteristrømmen.

8. Kan jeg bruke rengjøreren på et tykt teppe? Hvor stort teppe kan jeg ha?
Roboten kan klatre et trinn på 2,2 cm Merk: Ved teppe med medium høyde (<1,5 cm – 2,2 cm) rengjør roboten først rundt det og returnerer senere for å rengjøre teppet separat. Tepper med lang lugg rengjøres ikke. Når roboten når kanten, så fortsetter den med å rengjøre resten av rommet.

9. Skal jeg være oppmerksom på noe spesielt når jeg støvsuger et rom for første gang?
Før rengjøring fjerner du mindre og skjøre gjenstander som klær, gardinsnorer, papir og strømledninger fra gulvet. Hvis enheten beveger seg over en strømledning og drar den, er det fare for at en gjenstand kan trekkes av et bord eller en hylle. Større/høyere gjenstander som stoler kan etterlates, da roboten vil rengjøre rundt dem. Speilvegger eller gulv til tak-vinduer (ikke hvis de har en vanlig ramme på noen cm) kan forstyrre robotsystemet.

10. Kan jeg bruke mer enn én smarttelefon til å kontrollere roboten?
Ja, du kan bruke flere smarttelefoner for samme robot (ingen grense for dette), når kontoen er den samme.

11. Skjermen er tom.
Batteriet er tomt. Lad opp roboten.